........................................................................................ Επιμέλεια: Πέτρος Σ. Αϊβαλής,

ΤΟΠΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΝΕΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ & ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 1988 *Ειδήσεις - Ανταποκρίσεις - Ρεπορτάζ - Συνεντεύξεις - Videos - Διεθνή Νέα - Απόδημος Ελληνισμός ...στα απλά πράγματα κρύβεται η γοητεία... όπως ένας περίπατος στο Λούσιο ποταμό....... * ειδήσεις από την Αρκαδία * περιήγησης, οικοτουρισμός, πολιτισμός * Φθινόπωρο 2017 περιδιάβαση στα όμορφα χωριουδάκια της Αρκαδίας και περίπατος στις όχθες του ποταμού Λούσιου μυρίζοντας την ρίγανη και το θυμάρι με ψωμοτύρι και καλή διάθεση & καρδιά, αναμένοντας τις νεράιδες να φανούν, όπως έλεγε η γιαγιά η Βάσω... * http://karytaina.blogspot.com/


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2011

Ο Δήμαρχος Γορτυνίας Γιάννης Γιαννόπουλος - Ειδική αναφορά στην μεταφορά των μαθητών

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΝΟΜΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑΣ Δημητσάνα, 03/03/2011
ΔΗΜΟΣ ΓΟΡΤΥΝΙΑΣ



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Η τοποθέτηση του Δημάρχου Γορτυνίας Γιάννη Γιαννόπουλου στη σύσκεψη των Δημάρχων με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείο Παιδείας και η απάντηση της Υπουργού Άννας Διαμαντοπούλου. Ειδική αναφορά στην μεταφορά των μαθητών.

Ο Δήμαρχος Γορτυνίας Γιάννης Γιαννόπουλος, παραβρέθηκε στη σύσκεψη που πραγματοποίησε το Υπουργείο Παιδείας με τους δημάρχους και τους εκπροσώπους της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης από όλη την Ελλάδα για ζητήματα Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και πραγματοποίησε τοποθέτηση, θέτοντας τα σημαντικά ζητήματα Παιδείας που αφορούν τον Δήμο Γορτυνίας καθώς και την πολιτική κατεύθυνση της δημοτικής αρχής εν όψει των επικείμενων αλλαγών. Στην ειδική αναφορά του για το ζήτημα της μεταφοράς των μαθητών, απάντησε η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου.

Αναλυτικά οι τοποθετήσεις:

Δήμαρχος Γορτυνίας Γιάννης Γιαννόπουλος : Πιστεύω ότι η σημερινή διαδικασία είναι πολύ θετική και είναι απολύτως απαραίτητη. Εκπροσωπώ τον Δήμο Γορτυνίας ο οποίος είναι 1058 τετραγωνικά χιλιόμετρα, έχει 70 τοπικές κοινότητες και 130 χωριά. Για μας το θέμα δεν είναι οργανωτικό. Δε μιλάμε για ένα δήμο όπως είναι ο Δήμος Ιλίου ή ο Δήμος Αμαρουσίου, οι οποίοι έχουν ήδη σημαντική κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα και μέσα σε αυτή τη δραστηριότητα εντάσσεται και η Παιδεία, οπότε το ερώτημα είναι πώς θα οργανωθεί καλύτερα.
Εμείς στο δήμο Γορτυνίας αντιμετωπίζουμε πολιτικά, ένα κεντρικό ζήτημα: Πως μπορεί να δημιουργηθεί βιώσιμη και αειφόρος ανάπτυξη στην επαρχία της Ελλάδας. Σε αυτό το μοντέλο της βιώσιμης και αειφόρου ανάπτυξης πρέπει να εντάσσεται και η εκπαίδευση, η Παιδεία. Επομένως το ζήτημα για την εκπαίδευση στην επαρχία δεν είναι οργανωτικό ζήτημα, είναι πολιτικό ζήτημα.
Να αναφέρω μία παράμετρο: Όταν θέλουμε να δημιουργήσουμε οικονομική ανάπτυξη στη Γορτυνία, όταν θέλουμε να έρθουν άνθρωποι να επενδύσουν στην περιοχή αυτοί οι άνθρωποι, θα πρέπει να βρουν εκεί κάποια σχολεία, κάποιου επιπέδου εκπαίδευση για τα παιδιά τους. Δε θα έρθει κάποιος επιχειρηματίας να επενδύσει στην περιοχή αν δε μπορεί ταυτόχρονα και η οικογένειά του, το παιδί του, να έχει ισοδύναμη τουλάχιστον εκπαίδευση με αυτή που θα είχε σε μία άλλη περιοχή. Άρα για μας η συζήτηση αυτή θα έπρεπε να ξεκινάει από το θέμα της σημερινής κουβέντας: «τοπική αυτοδιοίκηση και εκπαίδευση». Πως αυτά τα δύο συνδέονται;
Ίσως είναι ένα ζήτημα το οποίο δε μπορούν να το λύσουν υπηρεσιακοί παράγοντες γιατί ότι επαφές που έγιναν μέχρι τώρα ήταν σε επίπεδο υπηρεσιακό. Να αναφέρω και ένα άλλο στοιχείο. Κακώς ξεκίνησε αυτή η συζήτηση και μιλήσαμε για συγχωνεύσεις. Δεν έπρεπε καν να μπει αυτό το θέμα στον κύκλο της συζήτησης, στην ημερήσια διάταξη, το θέμα «συγχώνευση». Αυτό το οποίο πρέπει να μπει ως θέμα είναι «η οργάνωση εκπαίδευσης στα πλαίσια της μεταρρύθμισης του Καλλικράτη».
Ας μη ξεχνάμε το ψυχολογικό κλίμα της εποχής, τις περικοπές, το σφικτό οικονομικό πλαίσιο, ήρθε και η φρασεολογία της «συγχώνευσης», που διώχνει τον κόσμο από τη διαδικασία του διαλόγου. Δε μπορούμε λοιπόν να συζητάμε για μία μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση έχοντας βγάλει την κοινωνία απέξω.
Εμείς είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε μία ευρεία διαβούλευση για το θέμα στην περιοχή της Γορτυνίας. Να συζητήσουμε με τους γονείς με τους μαθητές με τους εκπαιδευτικούς αλλά δε μπορούμε να συζητάμε με αφετηρία το θέμα της συγχώνευσης. Στη διαδικασία αυτή μπορεί να προκύψει και η ανάγκη για συγχωνεύσεις, για να είναι τα σχολεία πιο ισχυρά, πιο συγκεντρωμένα αλλά όπως είπε και κάποιος προηγούμενος ομιλητής, η πολιτική δεν είναι οργανωτικό ζήτημα είναι και ψυχολογία είναι και έμπνευση είναι και ενθουσιασμός.
Όσον αφορά τώρα ένα πρακτικό θέμα, υπάρχει κάποιο τελεσίγραφο του ΚΤΕΛ του νομού Αρκαδίας, μέ το οποίο ανακοινώνει ότι από αύριο σταματάει τις μεταφορές μαθητών. Αυτό το θέτω εις γνώσιν του Υπουργείου Παιδείας. Να δούμε τι γίνεται γιατί ο δήμος αυτή τη στιγμή, χωρίς να έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες, χωρίς να έχει χρηματοδότηση, είναι αυτός ο οποίος δέχεται τις διαμαρτυρίες των δημοτών. Ως δήμος όμως δε μπορούμε να κάνουμε τίποτε, αφού το ζήτημα αφορά το ΚΤΕΛ ολόκληρου του νομού Αρκαδίας. Και ξέρω ότι υπάρχει γερή χρηματοδότηση του ΚΤΕΛ Αρκαδίας, ξέρω επίσης ότι το θέμα συνδέεται με τα δρομολόγια στις άγονες γραμμές. Αυτό είναι ένας γρίφος τον οποίο πρέπει να λύσουμε αλλά θα πω χαρακτηριστικά ότι με τα ποσά που ακούγονται για το ΚΤΕΛ -χωρίς εμείς να ξέρουμε πόσα χρήματα ακριβώς παίρνει το ΚΤΕΛ του νομού Αρκαδίας για την εκπαίδευση- αλλά για την τάξη μεγέθους που ακούω με τα λεφτά αυτά ο δήμος θα μπορούσε να πάρει 3-4 λεωφορεία και να έχει και το προσωπικό και να αναλάβει ο δήμος τις μεταφορές.
(εκτεταμένο χειροκρότημα από τους δημάρχους)
Γιατί έτσι θα μπορέσουμε να εξυπηρετήσουμε τον δημότη. Θα ξέρει ότι με εμπιστοσύνη παραδίδει το πρωί το παιδί του στους εκπροσώπους του σχολείου -είτε αυτοί είναι οδηγοί είτε συνοδοί- το πάνε στο σχολείο λάβει εκπαίδευση υψηλού επιπέδου -να έχουμε δυνατότητα παροχής ιντερνετ για παράδειγμα και στην ορεινή και δυσπρόσιτη Γορτυνία- και να το παραλαμβάνει το μεσημέρι περιποιημένο, χωρίς να έχει αγωνία για την ασφάλειά του και για την διάρκεια της ημέρας, αν έτρεξε να προλάβει ή αν άργησε το πρωί.
Σας ευχαριστώ εύχομαι να βγει κάτι καλό από τη συζήτηση αυτή.

Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου: Κύριε δήμαρχε επιτρέψτε μου μία πολύ μικρή παρατήρηση. Σε σχέση με αυτά που είπε ο κος Δήμαρχος Γορτυνίας για τις μεταφορές, σας είπα στην αρχή ότι είχαμε ζητήσει από το Ινστιτούτο Μεταφορών και έχει μελετήσει όλα τα σενάρια. Από το σενάριο, να παίρνει ο γονιός το αντίτιμο στο χέρι -στα μεγάλα αστικά κέντρα- και να μπορεί να μετακινεί το παιδί του ο ίδιος, μέχρι το σενάριο να οργανώνει ο δήμος τη δική του συγκοινωνία. Αυτό πρέπει να το δούμε και με όρους οικονομικούς, δηλαδή με τα ποσά τα οποία διαθέτουμε, πως θα μπορέσουμε να έχουμε την καλύτερη δυνατή απόδοση αλλά και συνεργασίες. Γι αυτό και έχουμε βάλει τη μελέτη μέσα σε CD μέσα στο φάκελο που πήρατε στην αρχή αλλά να ξέρετε ότι δεν μπορούμε να πάμε σε μία ρύθμιση. Αυτό που κάναμε μέχρι τώρα ήταν ΚΤΕΛ και ΤΑΧΙ και ξέρουμε όλοι που οδήγησε. Να συζητήσουμε για να εξετάσουμε μία πολύ μεγάλη γκάμα από δυνατότητες μετακινήσεων. Βεβαίως είναι το Υπουργείο Εσωτερικών και το Υπουργείο Μεταφορών που έχουν την ευθύνη αλλά όλα αυτά αφορούν το Υπουργείο Παιδείας όπως καταλαβαίνετε, αφού το σχολείο συνδέεται αμέσως με αυτά. Κάθε δήμος εν όψει της καινούργιας χρονιάς, θα πρέπει να κάνει μια τέτοιου είδους μελέτη. Να δει και με οικονομικούς όρους, πως θα χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα που έχουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.


ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Δημοσίευση σχολίου